Jak założyć sklep internetowy i o czym pamiętać wchodząc w e-commerce?

Chcesz założyć sklep internetowy, ale nie wiesz od czego zacząć? Interesuje Cię handel internetowy, ale nie masz pewności, że to się uda? Wyjaśnimy Ci, czym właściwie jest e-commerce, dlaczego warto zrobić audyt sklepu internetowego i dlaczego wdrożenie systemów PIM jest tak istotne w przypadku sklepu internetowego.

Czym jest e-commerce?

E-commerce to inna nazwa na handel elektroniczny, czyli gałąź gospodarki, która rozwija się niezwykle dynamicznie. W sklepie internetowym kupujemy już wszyscy, bo jest to po prostu wygodny sposób na dokonywanie zakupów. Rodzi to oczywiście coraz większą konkurencję, a co za tym idzie, coraz wyższe wymagania wobec przedsiębiorców. Wzrasta liczba klientów, ale także liczba działających sklepów. Sprzedawca musi się bardzo postarać, by wybić się spośród konkurencji. Temu służy m.in. audyt sklepu internetowego.

Na czym polega audyt sklepu internetowego?

Audyt SEO sklepu internetowego to czynności, które mają na celu wykrycie błędów i optymalizację strony czy sklepu internetowego. Audyt przeprowadza się po to, by widoczność strony w wynikach wyszukiwarki Google była jak najlepsza. Dobrze pozycjonowany sklep to sklep, który jest łatwy do odnalezienia przez potencjalnego klienta. Po wykonaniu audytu sklepu internetowego, przedsiębiorca uzyskuje jasne informacje na temat tego, co trzeba zmienić i jakie ulepszenia wprowadzić, by sklep internetowy prosperował jeszcze lepiej.

Sklep internetowy na Shopify – czy warto?

Shopify to platforma umożliwiająca otworzenie sklepu internetowego nawet przez osoby, które nie mają doświadczenia w tworzeniu sklepów. Profesjonalny developer Shopify, ale także zwykły użytkownik jest w stanie na tej platformie stworzyć sklep w pełni zautomatyzowany, łącznie z dostawami, narzędziami do realizacji płatności i wszelkimi ustawieniami wyglądu. Pod Shopify można podpiąć różnego rodzaju narzędzia marketingowe czy portale aukcyjne, które pozwalają na osiągnięcie większych zysków.

Czym są systemy PIM?

PIM system to środowisko do zarządzania wszystkimi informacjami o produkcie. To jedno narzędzie pozwala na tworzenie, zarządzanie i udostępnianie informacji o produkcie na wszelkich kanałach sprzedażowych. Pozwala to na wprowadzenie pewnego porządku informacyjnego, a także na zwiększenie doświadczenia zakupowego klientów w popularnym obecnie modelu omnichannel.

Czym zajmuje się agencja e-commerce?

Sklepy internetowe muszą dzisiaj przebić się przez ogromną wręcz konkurencję. Jeżeli chcesz założyć sklep, który będzie doskonale prosperował i przynosił największe zyski, możesz skorzystać z usług, jakie świadczy agencja e-commerce. Agencja ta zajmuje się tworzeniem sklepu internetowego od podstaw – od jego planowania, aż do powstania jego identyfikacji wizualnej i działania, którym cechują się tylko sklepy internetowe stworzone w profesjonalny sposób.